?Rezerwacja biletów autokarowych
-
Jak kupić i zarezerwować bilet online?
Wybierz na EuroAutokar.pl miejsce docelowe i termin wyjazdu, a następnie sprawdź, która z przedstawionych przez naszą wyszukiwarkę ofert najlepiej spełnia Twoje oczekiwania. Dodaj interesujące Cię opcje dodatkowe, zdecyduj o liczbie biletów i uzupełnij dane osobowe pasażerów. Wybierz formę płatności i opłać zamówienie. Zakupiony bilet na autokar online trafi na Twoją skrzynkę e-mail oraz na Twój telefon komórkowy (otrzymasz go w wiadomości SMS).
-
Jaki rodzaj biletu wybrać, co to jest bilet OPEN?
W serwisie EuroAutokar dostępne są następujące rodzaje biletów: jednostronny, dwustronny lub w obie strony tzw bilet otwarty – Open.
- Bilet jednostronny – bilet na podróż autokarem z ustaloną datą, godziną i miejscem odjazdu autokaru.
- Bilet autokarowy dwustronny – z ustaloną datą, godziną i miejscem odjazdu i powrotu autokaru.
- Bilet dwustronny typu „OPEN” – to bilet autokarowy z określoną datą wyjazdu, jednak bez terminu powrotu, w zależności od przewoźnika bilet ten jest ważny 3, 6, lub 12 miesięcy i w tym terminie można określić datę powrotu.
-
Czy są bilety ulgowe?
Specjalne zniżki przysługują dla określonych grup pasażerów. Zazwyczaj do przejazdu ulgowego upoważnieni są seniorzy, młodzież oraz dzieci. Należy pamiętać, że każda z firm może inaczej określać kategorie klientów, którym przysługuje możliwość skorzystania ze zniżek – dlatego prosimy zapoznać się z regulaminem i warunkami przewozu wybranego przewoźnika. Dostępne są też okresowe promocje organizowane przez przewoźników, jak również często stosowana praktyka – im wcześniej zakupimy bilet, tym będzie on tańszy.
-
Kiedy i w jakiej formie otrzymam zakupiony bilet?
Potwierdzenie rezerwacji wraz z zakupionym biletem zostanie wysłane na podany adres e-mail oraz w SMS na numer telefonu, bezpośrednio po dokonaniu opłaty za bilet. Elektroniczny bilet znajduje się w pliku PDF załączonym do wiadomości e-mail oraz pod linkiem w treści wiadomości SMS.
Bilet należy okazać kierowcy podczas wsiadania do autokaru na urządzeniu mobilnym lub w formie drukowanej wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość pasażera.
-
Zapłaciłem, ale nie otrzymałem biletu, dlaczego?
Możliwe są następujące przyczyny zaistnienia takiej sytuacji:
- prosimy sprawdzić czy wiadomość e-mail nie trafiła do folderu “spam”
- podano błędny adres e-mail i/lub nr telefonu podczas zamawiania biletu,
- wystąpiły nieoczekiwane problemy natury technicznej
Jeśli nadal mają Państwo problem z odnalezieniem biletu, prosimy o kontakt.
-
Jakie są możliwości zapłaty za bilet?
Opłaty za bilet autokarowy można dokonać po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego. Kupujący ma do wyboru cztery sposoby zapłaty:
- płatność za pomocą karty kredytowej lub debetowej
- płatność szybkim przelewem online przez bramkę swojego banku
- płatność kodem blik aplikacją mobilną swojego banku
- płatność z Twisto bez podawania wrażliwych danych z 21 dniowym czasem na zapłatę
?Zakup biletów online
-
Jak otrzymać fakturę VAT za bilet?
Aby otrzymać fakturę za zakupiony bilet kolejowy należy na formularzu rezerwacyjnym zaznaczyć pole “chcę fakturę VAT”, a następnie uzupełnić formularz o odpowiednie dane do faktury. Faktura za bilet jest generowana i wysyłana do klienta pocztą elektroniczną (e-mail) wraz z biletem, bezpośrednio po dokonaniu płatności.
-
Czy mogę zwrócić lub wymienić bilet?
Oczywiście, aby dokonać zwrotu lub wymiany biletu na inny należy wybrać z menu głównego system, w którym zakupiony został bilet – „Twój bilet – Voyager” lub „Twój bilet – euroTicket”.
Następnie należy wybrać z bocznego menu ‚Zwrot biletu’. Wymagane będzie zalogowanie się z użyciem nazwiska klienta i numeru GID biletu (w systemie Voyager), lub numeru transakcji i numeru PIN (w systemie euroTICKET).
Prosimy pamiętać, że zwrot biletu jest uzależniony od warunków przewoźnika i zwracane kwoty są zwykle pomniejszone o opłatę manipulacyjną. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w regulaminie wybranego przewoźnika.
-
Czy mogę wykupić dla siebie drugie miejsce?
Dla większego komfortu przewoźnicy umożliwiają wykupienie dodatkowego miejsca (miejsce obok) nawet ze zniżką 50%. Pamiętać należy jednak, że w ten sposób nie możemy kupić miejsca dla innej osoby. Dodatkowo drugie miejsce uprawnia do zabrania dodatkowego bagażu – przewidzianego dla dwóch osób.
-
Czy można kupić bilet innej osobie?
Oczywiście, możemy dokonać zakupu i rezerwacji biletów w imieniu innej osoby. Wystarczy, że dysponujemy wymaganymi danymi do wystawienia biletu tj.: imię i nazwisko pasażera, datę urodzenia, kierunek podróży, miejsce data i czas odjazdu, oraz telefon kontaktowy.
-
Czy można wykupić bilet u kierowcy?
Bilety dostępne w serwisie EuroAutokar można nabyć tylko za pomocą serwisu. Nie ma możliwości rezerwacji miejsc w autokarach bez zakupu biletu, jednocześnie wskazując na cenę, która zazwyczaj będzie wyższa od tej która widnieje w serwisie EuroAutokar.
Kupując bilet w EuroAutokar masz gwarancję przejazdu autokarem zgodnie z planem, w komfortowych warunkach, z rezerwacją Twojego miejsca.
?Przed podróżą autokarem
-
Czy muszę wydrukować bilet?
Nie jest konieczne drukowanie biletu. Wystarczy, że przy wsiadaniu do autokaru okażemy kierowcy bilet PDF na telefonie wraz z dokumentem potwierdzającym naszą tożsamość – osoby widniejącej na bilecie.
Wydruk biletu jest wskazany, gdy udajemy się w kierunku Europy wschodniej, gdyż często tamtejsi przewoźnicy wymagają biletu w formie papierowej.
-
Kiedy mam się stawić na przystanku?
Zaleca się aby pasażer stawił się na przystanku min. 15 minut przed planowanym odjazdem autokaru. Nie stawienie się pasażera w chwili planowanego odjazdu jest traktowane jako rezygnacja z przejazdu. Właściwy autokar można rozpoznać po tablicy znajdującej się za przednią szybą.
-
Jakie dokumenty zabrać ze sobą w podróż autokarem?
Pasażer podróżujący na terenie Polski jest obowiązany do posiadania przy sobie ważnego dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu. W przypadku podróży do krajów zrzeszonych w Strefie Schengen oraz Unii Europejskiej obywatele polscy mogą przekraczać granice posiadając jedynie dowód osobisty (lub paszport). Wyjazd do pozostałych krajów europejskich może wiązać się z koniecznością posiadania paszportu oraz wizy (np. Rosja). Szczegółowe wymagania formalne wiążące się z podróżą do konkretnego kraju można odnaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Dodatkowo wiążących informacji na ten temat udziela Wydział Paszportowy w każdym mieście lub Ambasada danego kraju.
-
Jak zmienić datę wyjazdu, datować bilet OPEN?
W przypadku biletów zamawianych przez Internet należy wybrać z menu głównego system, w którym zakupiony został bilet – „Voyager” lub „euroTicket”.
Następnie wymagane będzie zalogowanie się do biletu z użyciem nazwiska klienta i numeru GID biletu (w systemie Voyager), lub numeru transakcji i numeru PIN (w systemie euroTICKET) i wybranie opcji ‚Datowanie biletu OPEN’.
Datowanie biletu nic nie kosztuje, natomiast zwrot jest zwykle obarczony opłatą manipulacyjną – to opłata za rezerwację, pobierana przez serwis EuroAutokar oraz dodatkowa opłata zgodnie z regulaminem danego przewoźnika.
-
Czy na moim bilecie może podróżować inna osoba (córka, mąż)?
Nie. Bilet jest imienny i nie może być udostępniony osobie trzeciej, nawet najbliższej rodzinie. Natomiast możliwe jest przebookowanie biletu – zmiana danych pasażera. W tym celu prosimy o kontakt.
?Podróż autokarem
-
Czy mam określone miejsce w autokarze?
Na większości oferowanych połączeń nie jest prowadzona rezerwacja konkretnych miejsc w autokarze, o przydzieleniu miejsca decyduje załoga autokaru. Jeśli zależy Państwu aby usiąść w konkretnej części autobusu – zalecamy przybycie na przystanek wcześniej
-
Czy w czasie podróży będę miał przesiadkę?
Podczas przejazdu ze względów logistycznych, awarii autokaru lub bezpieczeństwa podróżnych może dojść do przesiadki. Informacje o ewentualnych przesiadkach udzielane są w dniu wyjazdu lub na potrzeby zaistniałej sytuacji.
-
Czy jestem ubezpieczony na czas podróży?
Każdy pasażer objęty jest ubezpieczeniem NNW – Następstw Nieszczęśliwych Wypadków. Ubezpieczenie obejmuje wypadki mające miejsce podczas pobytu Pasażera w autokarze, natomiast nie obejmuje zdarzeń powstałych poza autokarem.
W ofercie każdej z firm ubezpieczeniowych znajdą Państwo ofertę na dodatkowe ubezpieczenie podróżne, które będzie obejmowało nie tylko czas podróży ale także całego pobytu.
-
Czy w autokarze znajdują się gniazdka 230V?
Nie możemy zagwarantować tego udogodnienia. W celu upewnienia się, prosimy o kontakt bezpośrednio z przewoźnikiem.
-
Czy w autokarach jest dostęp do Internetu?
Nie możemy zagwarantować tego udogodnienia. W celu upewnienia się, prosimy o kontakt bezpośrednio z przewoźnikiem.
?Przewóz bagażu i zwierząt
-
Ile bagażu można zabrać?
Dopuszczalny limit bagażu określa dany przewoźnik – zobacz na regulaminy przewoźników.
Zazwyczaj jest to bagaż 1 lub 2 sztuki o wadze do 30 kg oraz wymiarach do 190 cm (wysokość + szerokość + długość) łącznie. Bagaż jest przewożony w luku bagażowym autokaru, należy zatem pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu przedmiotów podatnych na uszkodzenia.
Na pokład autokaru można zabrać również bagaż podręczny, o dopuszczalnej wadze do 5 kg, zabierany jest na pokład pasażerski i powinien zmieścić się pod siedzeniem pasażera lub na półce bagażowej nad jego głową. Warto spakować do niego przedmioty najpotrzebniejsze w trakcie wielogodzinnej podróży.
-
Czy można przewieźć autokarem rower?
Zazwyczaj nie ma takiej możliwości, natomiast jest to uwarunkowane przez danego przewoźnika – zapraszamy do sekcji regulaminy przewoźników.
-
Jakie są warunki przewozu bagażu dla dzieci?
- Fotelik dla dziecka – opiekunowie podróżujący z dziećmi do lat 12, nieprzekraczającymi 150 cm wzrostu, zobowiązani są do zapewnienia dziecku fotelika. Fotelik musi być dostosowany do wagi i wzrostu dziecka. Dziecko powinno przebywać w foteliku przez cały czas podróży
Transport wózka – w przypadku podróży dzieci do lat 4, w ramach bagażu dziecka, większość przewoźników zapewnia nieodpłatny przewóz składanego wózka dziecięcego (typu parasolka).
Szczegółowe warunki przewozu bagażu określa przewoźnik – regulaminy przewoźników.
-
Dodatkowy bagaż dla osoby niepełnosprawnej
- Wózek inwalidzki, chodzik – pasażerowie z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej sprawności ruchowej mają prawo do nieodpłatnego przewozu wózka inwalidzkiego lub chodzika w bagażniku autobusu. Ze względów bezpieczeństwa wózki inwalidzkie przewożone w bagażniku autobusu muszą być składane oraz nie mogą posiadać napędu elektrycznego.
- Pies przewodnik – osoby z niepełnosprawnością lub niewidome, mają prawo do przewozu zwierzęcia bezpłatnie, podstawą jest ważna legitymacja osoby z niepełnosprawnością oraz pies musi spełniać wymogi: ważne badania sanitarne i paszport.
Szczegółowe warunki przywilejów i usług dla osób niepełnosprawnych określa przewoźnik – regulaminy przewoźników.
-
Jakie są warunki przewozu zwierząt?
Zwykle nie ma możliwości przewozu zwierząt na pokładach autokarów, z wyjątkiem psa przewodnika dla osoby niewidomej.
W wyjątkowych sytuacjach Przewoźnik może wyrazić zgodę na przewóz małego zwierzęcia, takiego jak pies, kot czy fretka, o wadze do 4 kg. Przewożone zwierzę musi posiadać paszport, wszczepiony mikrochip, lub inne dokumenty wymagane przy wjeździe do kraju będącego celem podróży.
Za przewóz zwierzęcia może być pobierana jest dodatkowa opłata.
Zasady przewozu zwierząt mogą różnić się w zależności od przewoźnika – prosimy o zapoznanie się z jego regulaminem przed zakupieniem biletu.
-
Co zrobić w przypadku utraty lub uszkodzenia bagażu?
Uszkodzenie bagażu należy zgłosić niezwłocznie po ujawnieniu uszkodzenia, jednak nie później niż 7 dni od daty podróży. Jeżeli zauważą Państwo uszkodzenie w trakcie wydania bagażu, prosimy o fakcie tym poinformować pilota lub kierowcy autokaru, celem sporządzenia protokołu uszkodzeń lub utraty mienia.
?Ogólne zagadnienia i informacje
-
Gdzie mogę zapoznać się z regulaminami i warunkami przewozu przewoźników?
Zapraszamy na stronę “Regulaminy i warunki przejazdu Przewoźników”.
-
Jak uzyskać dodatkowe informacje o wybranym połączeniu autokarowym?
Większość istotnych informacji dotyczących wybranych przejazdów jest zawarta w Warunkach Przewozu oraz w rozkładach jazdy. Są one dostępne w poszczególnych etapach zakupu biletu przez systemy. Dodatkowe informacje można również uzyskać pisząc na nasz adres email: …… lub dzwoniąc na telefon numer: …….
-
Co zrobić gdy się spóźnia lub nie przyjechał?
W przypadku kiedy autokar nie pojawił się we wskazanym na bilecie miejscu i czasie, należy niezwłocznie skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta – nr. tel…..
-
Gdzie i w jaki sposób mogę zgłosić reklamację?
Wszystkie reklamacje prosimy kierować pisemnie (listem poleconym) na nasz adres, w terminie trzech miesięcy od zaistnienia powodu reklamacji. Osobą uprawnioną do składania reklamacji jest Pasażer, jego prawny opiekun lub pełnomocnik. Reklamacje złożone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane. Do reklamacji należy dołączyć bilet lub jego kserokopię, a w przypadku reklamacji dotyczącej bagażu pisemne potwierdzenie jego uszkodzenia lub utraty – protokół sporządzony przez załogę autokaru. W terminie 30 dni od dostarczenia reklamacji Przewoźnik rozpatruje reklamację. W uzasadnionych przypadkach termin ten może być przedłużony do trzech miesięcy z zastrzeżeniem powiadomienia Pasażera o przyczynach wydłużenia terminu do rozpatrzenia reklamacji.